میراث دانشگاه

ان الارض یرثها عبادی الصالحون

میراث دانشگاه

ان الارض یرثها عبادی الصالحون

میراث دانشگاه

این‌جا، محلی است برای طرح دغدغه‌هایی برای یک میراث گرانبها. میراثی که تنی چند از یاوران انقلاب آن را بنیان گذاردند و هم‌اکنون با عروج حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی به امثال چون مایی رسیده است. و اکنون ما هستیم و آینده سنگری مقدس به نام دانشگاه امام صادق علیه‌السلام.

بایگانی
  • ۳
  • ۰

از جمله انحرافات قابل ملاحظه و علل اصلی روند رو به افول دانشگاه طی سالیان اخیر را باید در روند حذف مدیران و نیروهای ارزشی آن جستجو کرد. روندی که با تغییر مدیریت گزینش به یکباره آغاز شد و به دنبال آن دامن دیگر قسمت‌ها را نیز گرفت. اوایل سال تحصیلی 1389 بود که به یکباره و در عین ناباوری همگان، آقای سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی از مدیریت گزینش دانشگاه عزل می‌شود، بدون آن که حتی کلمه‌ای دلیل و منطق در پاسخ به حیرت و شگفتی دانشجویان در این‌باره ذکر گردد. این در حالی بود که هنوز یک سال از اعتماد مجدد حضرت آیت‌الله به ایشان و انتصاب وی به سمت مدیریت گروه معارف اسلامی (با حفظ سمت مدیریت اداره گزینش دانشگاه و مسؤولیت دبیرخانه بینش مطهر) نمی گذشت. از این رو این شگفتی در نزد دانشجویان، اساتید و حتی برخی مدیران دانشگاه (1) دوچندان می‌شد تا جایی که این اتفاق به ظاهر ساده (عزل و نصب یک مدیر) تبدیل به یک غائله شد... (2)


پی‌نوشت:

1. جناب حاج آقای مباشری (معاون دانشجویی) در جمع دانشجویان با اظهار شگفتی از این خبر گفتند (نقل به مضمون): چرا به جای این سید، منِ پیرمرد را عوض نمی‌کنید؟

2. بدون شک عزل و نصب یک مدیر در یک مجموعه برعهده و از حقوق شخص ریاست آن مجموعه است، لکن آن‌چه سبب حساسیت تغییر مدیریت اداره گزینش می‌شد، از یک سو اهمیت بسیار زیاد آن قسمت از دانشگاه و از سوی دیگر، به گوش رسیدن زمزمه‌های شکل‌گیری جریانی بود که طی آن می‌بایست نهادها و نیروهای ارزشی دانشگاه از ریشه قطع گردد و یا محدود و محصور و تحت کنترل درمی‌آمد! 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی